carburateur d'accord (carb tuning)

Tout ce qui concerne la Varadéro 125 (et uniquement !) est évoqué dans ce forum, tu peux aussi jeter un oeil à la FAQ au cas où la réponse à ta question s'y trouverait déjà.

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Invité

carburateur d'accord (carb tuning)

Message par Invité » 31 mai 2004, 19:01

combien de fois si le carburateur est accordé. ma vitesse de marche en ralenti n'est pas parfois son contstant à 1500rpms quand son chaud alors il descend à 1300rpms pour pendant quelque temps puis vers le haut encore.



how often should the carburetor be tuned. my idling speed is not contstant sometimes its at 1500rpms when its warm then it goes down to 1300rpms for awhile then up again.

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KfiR 75
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Message par KfiR 75 » 31 mai 2004, 20:28

The idling speed should be around 1500 rpm once the engine is "warm" i.e. when you can read four bars on the meter. It happened during the first 2000 kilometers that my own bike had some difficulties keeping a regular "pace". It all improved after the first full check up at 1000 kms and then another 1000 kms later or so. In hot weather when you surely never have to use the starter, you can start with a "cold" engine running at 1000 rpm or so...

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Invité

Message par Invité » 02 juin 2004, 18:33

hi there, my rpm is set to 1500 +/- when the engine is warm. i have read the manual when i first bought the bike n yes i do adhere to the recommedations . thanks.

however the problem that m facing right now is after for example 15mins of riding n i stop at a traffic juntion. while waiting for the lights to turn green my engine idling is not smooth. it will skip a beat n dip down a few rpms. i have not serviced my carburetor as of yet only synchronized it.. however the problem still persists.

btw my bike is around 2 yrs.

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Pat' la Bidouille 67
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Message par Pat' la Bidouille 67 » 02 juin 2004, 21:38

Non c'est pas bon ! il ne donne pas assez d'information pour pouvoir répondre clairement ; le moteur cale?
combien de km au compteur et sa dernière révison à combien de Km?
Ensuite est il certain de règler son ralenti quand la poignet de gaz est bien en butée 0 ou bien c'est au pif au mètre ? Les bougies ? non à part si le moteur a des ratés !
Perso , ma Vara est règlé à 1000 trs/mn au ralentie sans que sa bouge (moteur chaud ) .
@ + Pat'

Invité

Message par Invité » 06 juin 2004, 19:17

hi there,
okies my bike is around two years old. it has done 40,000km. i have yet to tune the carb or clean them. do you guys send your to the mechanic to have ur carbs checked n tuned.

also i'm interested in increasing the acceleration of my bike. was is the kit available and what parts have to be changed i.e pistons??Do i need to rebore my engine??. i heard there's a 170cm3 kit. since i'm ordering to singapore has anybody has any idea about the price + shipping to singapore.

salut là, les okies mon vélo a autour deux ans il a fait 40,000km. que j'ai encore accorder le carb ou les nettoyer. faites- quevous les types envoient votre au mécanicien pour avoir des carbs d'ur ont vérifié n accordé. également i'm intéressé à augmenter l'accélération de mon vélo était est le kit disponible et quelles pièces doivent être c.-à-d. pistons??Do changé je doivent réaléser mon moteur ? ?. j'ai entendu que there's par kit 170cm3 puisqu'i'm passant commande à Singapour a quiconque a n'importe quelle idée au sujet du prix + de l'expédition à Singapour.

GeT

Message par GeT » 06 juin 2004, 19:35

Moi je suis @ 1200 Tr/mn ( grosso modo ) ... non prob , autant @ froid k'à chaud . Le changement de bougie s'impose pour notre ami ( mauvaise qualité de l'etincelle j'ai l'impression , puiske ca chute regulierement ) .


@ Pluch 8)

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KfiR 75
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Message par KfiR 75 » 06 juin 2004, 21:06

I once had it tuned after I had my exhaust changed and gained like a better response from the engine. Actually, I got finally a "normal" one considering the exhaust change first caused slight power losses. Also, if I remember well a carburettor synchronization is planned in the maintenance program.

The almost only way to get a better acceleration and max speed is to get a kit from UP, as far as I know (some report better results with a new exhaust but most of us did not notice a significant change). Check it by Philippe from UP. There you'll get all the answers you can need...

http://www.unlimited-power.net/anglais/homepagejc.htm

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